Μαθήματα Παθήματα

 
Δ

ύο από τα πιο κοινά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στην εκπαίδευση, είναι η χρησιμοθηρία και η παπαγαλία. Τις περισσότερες φορές, από τη στιγμή που ο μαθητής θα διαλέξει κατεύθυνση, ήδη από το γυμνάσιο, στην ουσία έχει επιλέξει ανάμεσα στα μαθήματα που τον ενδιαφέρουν και σε αυτά που δεν τον ενδιαφέρουν και άρα πάει τσάμπα ο κόπος να ασχολούνται με αυτά. Σε αυτό συνηγορούν όλοι: οι μαθητές, οι καθηγητές του φροντιστηρίου (κατά κύριο λόγο), οι γονείς. Τι να την κάνεις την βιολογία, αν γίνεις δικηγόρος ή αρχαιολόγος; τι να την κάνεις αν γίνεις αρχιτέκτονας, υδραυλικός, τεχνικός ηλεκτρονικών υπολογιστών, κτίστης, ασχοληθείς με την πολιτική; Έτσι, ένα μεγάλο μέρος του μαθητικού πληθυσμού μένει χωρίς γνώση βιολογίας. Έχουν ακουστά το κύτταρο, αλλά δεν ξέρουν πώς λειτουργεί. Πάντως είναι κακό να πεθάνει.

Η βιολογία είναι ένα δύσκολο μάθημα για να παπαγαλίσεις και αφορά μόνο τους «καμένους» που θα γίνουν γιατροί ή βιολόγοι. Οι υπόλοιποι δεν χρειάζεται να ξέρουν βιολογία. Αν αρρωστήσουν, θα πάνε στον γιατρό και θα τους γράψει φάρμακο, γιατί ο καλός γιατρός αυτό κάνει, δίνει φάρμακα. Αν σου δώσει και αντιβίωση, είναι τοπ. Ο γιατρός που δεν δίνει αντιβίωση, δεν είναι καλός γιατρός. Γιατί η αντιβίωση σκοτώνει τα μικρόβια, στο είπε χτες στο τηλέφωνο η φίλη σου, που είναι αρχιτέκτων. Ξέρει αυτή, τόσα χρόνια στο πανεπιστήμιο, ξέρει κάτι παραπάνω. Θα ξέρει κι’ από βιολογία.
Ανοίγεις την τηλεόραση. Ακούς κάτι για πανδημία. Άλλο πάλι και τούτο.. οι επτά πληγές του φαραώ μας βρήκαν... Πρέπει να αποκτήσουμε τείχος ανοσίας. Τι είναι ανοσία; κάπου στο βιβλίο της βιολογίας του γυμνασίου ήταν, μαζί με μια άλλη λέξη, το εμβόλιο, αλλά δεν ξέρεις τι κάνει, γιατί εσύ ούτε βιολόγος ούτε γιατρός είσαι. Αλλά τι ξέρουν οι γιατροί; αυτοί τα παίρνουν από τις φαρμακευτικές και όλοι μαζί πλουτίζουν. Έρευνες και κολοκύθια.. τα παίρνουν και μας δηλητηριάζουν. Σιγά μην κάνουν έρευνα, αυτό κοστίζει λεφτά και θέλει χρόνο. Αλλά τα λεφτά όλα τα παίρνουν οι φαρμακευτικές και τα βάζουν στην τσέπη τους. Έναν σκασμό λεφτά βγάζουν. Ενώ η έρευνα, η παρασκευή φαρμάκων και εμβολίων, το προσωπικό, η ασφάλεια γίνονται... αλήθεια με τι λεφτά γίνονται όλα αυτά;
Το άλλο το άκουσες; θα μας βάλουν τσιπάκι στο κύτταρο για να μας αλλάξουν το DNA; Τι είναι το DNA δεν καλοξέρω, κάπου μέσα στον οργανισμό βρίσκεται και από κει βρίσκουν τους δολοφόνους, αν βρεθεί γενετικό υλικό- τρίχες, σάλια, σπέρμα και τέτοια- μάλλον θα θέλουν να μας κάνουν δολοφόνους ή εξειδικευμένους εργάτες χωρίς να έχουμε τελειώσει το σχολείο ή να διαβάζουμε ατέλειωτα. Θυμάσαι εκείνον τον βιολόγο; Μα τι μ...ς αδερφέ μου, ήθελε να τα μαθαίνουμε όλα παπαγαλία. Άντε ξεστραβώσου, ρε.. βρίσκω ό, τι ώρα θέλω, ό, τι θέλω στο google, δεν σε έχω ανάγκη. Κι αν έχω καμία απορία ή καμία άγνωστη λέξη ανοίγω το google λεξικό.
Να `το: δεοξυριβονουκλεϊκό οξύ- καλά, ε, με τέτοιο όνομα σίγουρα είναι κάποιο εξωγήινο βακτήριο που θα μας καταλάβει όλους και θα γίνουμε ξενιστές! το `χω δει στα X- FILES. Τι νομίζεις, βγαλμένα από τη ζωή είναι αυτά. Έχεις δει κάτι τσιπάκια που τους έβαζαν στο λαιμό για να τους παρακολουθούν; έτσι είναι και τα τσιπάκια του Gates, αυτού ντε, που βγάζει τα πολλά λεφτά στην Αμερική; έτσι το κάνει.. φυτεύει το τσιπ με το εμβόλιο. Έκανε πειράματα σε παιδάκια στην Αφρική, δήθεν πήγε να διώξει την ευλογιά. Μην τα πιστεύετε, ρε σεις αυτά! Αυτό είναι για τους ανεγκέφαλους. Η καθαρίστρια του γραφείου του είναι ανιψιά του φίλου μου του Γιώργη. Χαρτί και καλαμάρι του τα είπε. Όλα τα ξέρει.
Είναι πράγματι απολαυστικό να μπεις στο μυαλό ενός ανθρώπου, που ο φόβος και η άγνοια δημιουργούν τέρατα στον εγκέφαλό του, που ούτε στον λαβύρινθο του Μινώταυρου δεν βρίσκεις τέτοιο μπέρδεμα- μη νομίζετε, κι ο Μινώταυρος αλλοιωμένο DNA είχε, μισός άνθρωπος μισός ταύρος.
Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός έλεγε τον 18ο αιώνα "Δεν βλέπετε όπου το γένος μας αγρίευσε από την αμάθεια και εγίναμεν όλοι ωσάν θηρία. Να κάμετε σχολεία, αδερφοί, να σπουδάζετε κι εσείς"
Γι` αυτό σας λέω... όλα τα μαθήματα είναι χρήσιμα για όλους, Αλλιώς γίνονται παθήματα.

Σχόλια